Als u zich lid maakt via een "Comparison Shopping Service-partner" (verder CSS-partner genoemd), geeft Google vanuit reguliere zoekresultaten 20% Shopping CPC-voordeel ten opzichte van adverteerders zonder CSS-partner!
Anders gezegd: Als u nog geen Google "CSS-partner" heeft, heeft u nu 20% CPC nadeel ten opzichte van concurrenten die wel een CSS-partner hebben.
Veel webshops adverteren al via een "CSS-partner" op Google. Dat is te zien in de Shopping zoekresultaten dat er onderaan iets anders staat dan "van Google", maar bijvoorbeeld "van BestChoice":
Door gerechtelijke uitspraak op EU-niveau is Google met hun reguliere zoekmachine verplicht andere vergelijkingssites kans te geven op basis van een eerlijk speelveld. Google heeft daar invulling aan gegeven door CPC-biedingen die via CSS-partner lopen automatisch een 20% hoger bod te geven, ten opzichte van CPC-biedingen, zonder CSS-partner. Oorsprong daarvan is dat rechter heeft aangegeven “Google Shopping” ook als CSS gezien moet worden en ook winst moet maken.
Vergelijkingssite https://BestChoice.shop is CSS van Google, om ESS klanten tegen lage kosten het 20% voordeel van Google te bieden. Plus mogelijk (gratis) kliks vanuit vergelijkingssite BestChoice.shop
Als u ons opdracht geeft voor "CSS-lidmaatschap" koppelt Google bestaande campagnes, zonder dat u daar iets voor hoeft te doen (Ads campagne-beheer blijft verder ongewijzigd). Naast het CPC-voordeel dat Google geeft, kunt u mogelijk ook (gratis) kliks ontvangen via de vergelijkingssite van de CSS-partner.