GoogleAds tekst-advertenties bestaan uit tekst, niet met product-foto’s zoals bij GoogleShopping. Google geeft in zoekresultaat vaak ook in een deel van het scherm GoogleAds tekst-advertenties weer, boven de (gratis) organische crawl resultaten:
In GoogleAds kunt u handmatig tekst-advertenties aanmaken & beheren. Als u een groot aantal advertenties wilt, bijvoorbeeld groot aantal webshop-producten, evenementen of vacatures, is handmatig lastig en kan deze koppeling uitkomst bieden. Met de koppeling kunt u een groot aantal groot aantal advertenties laten genereren en actueel houden. De koppeling gebruikt hier data uit webshop en/of bron-feed zoals XML/CSV of Google-Sheet. Tekst-fragmenten uit de data-bron/webshop (bijvoorbeeld product-Naam/Prijs/Levertijd) worden door koppeling toegepast in ingestelde Template(s) voor Google-Ads sync. De koppeling download dagelijks of optioneel meerdere-malen-per-dag actuele bron-data en verwerkt dit naar Google-Ads (toevoegen/wijzigen/verwijderen van Ads). Op deze manier kan bijvoorbeeld elk webshop-product een eigen GoogleAds tekst-advertentie krijgen & als product uitverkocht wordt advertenties automatisch verwijderd.
Als het om webshop producten gaat is het logisch GoogleShopping ook te gebruiken, maar mogelijk laat u kansen liggen als u GoogleAds tekst-advertenties niet gebruikt. Omdat zoekwoorden opgegeven worden vanuit data-bron en/of via koppelings-instellingen®els, kunnen er andere zoekwoorden toegepast worden dan bij GoogleShopping.
Het is belangrijk dat feeds juiste en actuele artikelinformatie bevat, volgens de eisen en wensen van de betreffende vergelijkingssite voor een optimaal resultaat. Voor goede datafeeds is het nodig automatisch opmaak uit teksten te filteren, belangrijke aanwezige info te onttrekken en los door te geven zoals merknamen, EAN-codes, maten en kleuren en soms artikelgroepen en kleurcodes te converteren.
ESS analyseert uw webshop en beschikt over gespecialiseerde systemen. Wij hebben de know-how om zorg te dragen voor een geoptimaliseerde datafeed op basis van de artikelgegevens die beschikbaar zijn. Tevens monitoren wij de dagelijkse gegevens verzameling en conversies om problemen waar te kunnen nemen zonder dat u daar iets van merkt.
Voor diverse webshop-types hebben we directe API-aansturingen of modules. Als andere webshop-type of maatwerk-webshop dan kunnen onze Crawlers optioneel mogelijk uitkomst bieden, om uw artikelgegevens te verzamelen van uw webshop-pagina’s & eventueel te combineren met bron-feeds.
Datafeeds zijn onze specialiteit & core-business: wij zijn in staat de meeste datafeeds binnen 1 werkdag te leveren, zodat u snel een nieuwe campagne kunt starten!